Eric Schmidt a Jonathan Rosenberg – Jak funguje Google

Pohled do nitra světoznámé firmy očima jejích vedoucích představitelů.

google

O Googlu se traduje hodně historek. Všechny jsou pravdivé.
Kdo jsou „chytří kreativci“? Vaši rodiče se mýlili – nepořádnost je ctnost. Legrace musí být. Vyžeňte ničemy a přilákejte primadony. Představte si nepředstavitelné.

Eric Schmidt a Jonathan Rosenberg nastoupili do společnosti Google před více než deseti lety jako zkušení řídící pracovníci technologických firem. Google byl již tehdy proslulý tím, že dělal věci jinak a odrážel vizionářské – a často protichůdné – principy svých zakladatelů Larryho Page a Sergeje Bryna. Oba si uvědomili, že pokud chtějí uspět, musí změnit své chápání toho, jak funguje management a byznys.

Jak funguje Google je zábavná a strhující kniha plná lekcí, které se Eric a Jonathan naučili při budování firmy. Vysvětlují, jak technologie přesunula rovnováhu sil od firem ke spotřebitelům a že jediným způsobem, jak v tomto neustále se měnícím prostředí uspět, je vytvářet vysoce kvalitní produkty a přitáhnout nový typ mnohostranných zaměstnanců, kterým přezdívají „chytří kreativci“. Na tématech jako firemní kultura, strategie, talent, rozhodovací proces, komunikace, inovace či řešení problémů autoři ilustrují manažerská pravidla bezpočtem anekdot a historek zevnitř Googlu, z nichž mnohé se na veřejnost dostávají vůbec poprvé.
V době, kdy se vše zrychluje, mohou firmy nejlépe uspět, když přilákají chytré kreativní lidi, kterým poskytnou prostředí, v němž se jim bude výrazně dařit. Kniha Jak funguje Google vysvětluje, jak toho docílit.

Vychází 10. 6. 2015,
Pevná vazba s přebalem, 320 stran, běžná cena: 348 Kč
Originální název: How Google Works
Přeložil: Martin Bednarski
Vychází také jako e-kniha.

Ukázka: http://issuu.com/nakladatelstvijota/docs/jak_funguje_google

Eric Schmidt přišel do Googlu v roce 2001 a pomohl firmě vyrůst ze startupu v Silicon Valley v globálního technologického lídra. Jako výkonný předseda zodpovídá za externí záležitosti Googlu: budování partnerství a navazování širších obchodních vztahů, aktivní spolupráci s orgány státní správy a podporu technologických nápadů. Kromě toho radí výkonnému řediteli a nejvyšším manažerům v obchodních a strategických záležitostech. Od roku 2001 do roku 2011 působil Eric jako výkonný ředitel Googlu.

Jonathan Rosenberg se poprvé setkal s Larrym Pagem a Sergejem Brynem v roce 2000, o dva roky později přijal (napotřetí) nabídku zaměstnání v jejich firmě. V Googlu působil jako hlavní viceprezident a do dubna 2011 vedl produktový tým. V této funkci dohlížel na navrhování, vývoj a rozvoj produktů Googlu pro spotřebitele, inzerenty a partnery. Pomohl vytvořit náborové procesy firmy a ovlivnil nastavení jejích komunikačních a marketingových postupů. Dnes je Jonathan poradcem výkonného ředitele Googlu Larryho Page.

Foto:Nakladatelství JOTA